Kammerjunker med mandelmel

De hjerteformede kammerjunker jeg lavede for noget tid siden, fik hurtigt ben at gå på. Det er lækkert med kåldskål i denne varme og det går ikke at løbe tør for kammerjunker.
Jeg har lavet en ny portion og denne gang i en lidt grovere version. Jeg har blendet mandler til en lidt grov mel og tilsat dette.

160 g mandelmel
300 g hvedemel
3 tsk. bagepulver
150 g rørsukker
1 tsk. ren vaniljepulver
150 g smør
2 æg
3/4 dl. mælk

De forskellige ingredienser køres sammen på køkkenmaskinen og rulles derefter ud til 1 cm tykkelse mellem 2 stykker bagepapir. De ligger i fryseren til de skal bages. Herefter tages dejen op, tøer let op og trykkes ud med fx en hjerteform. Hvis dejen klistrer for meget kan man have en lille skål mel at dyppe formen i.

Bages i ca. 10 min. ved 170 grader, køles lidt af og bager videre i ca. 45 min. ved 100 grader.

De almindelige kammerjunker som jeg bagte sidst.